Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArendale, David
TitelLessons That I Have Learned from Students in Peer Study Groups.
Quelle(2001), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; Higher Education; Peer Groups; Peer Teaching; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractThis paper outlines lessons about teaching and learning one college teacher learns from students in peer study groups. From the perspective of the teacher, these lessons are: (1) student-led discussions make the lectures and reading assignments more valuable to the students; (2) it is important to spend time modeling the thinking process for finding answers and developing critical thinking abilities; (3) instructors should be mindful not to inadvertantly intimidate their students; (4) only through student discussions will many students be able to construct and retain the knowledge from their classes; (5) frequent student feedback is necessary for improving classroom instruction; and (6) college provides many learning opportunities outside of the classroom. (SLD)
AnmerkungenFor full text: http://www.umkc.edu/centers/cad/si/sidocs/daless96.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: